30.4.2020

Uusia reservisivustoja julkaistu

Iso verkkosivuston uudistus saadaan pian päätökseen. Tänään julkaistiin 80 uudet sivustot. Viimeinen julkaisuajankohta on kesän kynnyksellä.

Uusi vuosikymmen tuo mukanaan uudet piiri- ja yhdistyssivut. Reserviläisliiton kuluvan vuoden toiminnan yhtenä painopisteenä on järjestötoiminnan digitalisoiminen. Piiri- ja yhdistyssivustot julkaistaan kolmessa eri erässä. Ensimmäisenä julkaistiin Pohjois-Karjalan piiri- ja yhdistyssivut maaliskuun lopussa. Nyt huhtikuun lopulla julkaistiin toinen erä sivustoja. Kolmas ja viimeinen julkaisuajankohta on kesän kynnyksellä.

Tänään julkaistiin Etelä-Hämeen, Etelä-Pohjanmaan, Kainuun ja Satakunnan piiri- ja yhdistyssivut. Kaiken kaikkiaan julkaistiin 80 sivustot.

Uusien sivujen päivittäminen

Uusia julkaistuja sivuja ei päivitetä enää testiympäristössä, vaan kirjautumisosoite on muotoa https://etela-hameen-reservilaispiiri.reservilaisliitto.fi/wp-admin eli URL:n -multi.em87.io on korvattu .fi päätteellä. Kun kirjaudutaan sivustoille, ei tarvitse enää syöttää test/test tunnuksia, vaan voi suoraan kirjautua omilla WordPress tunnuksilla.

Nyt kun päivittää sivustoja, niin kaikki muutokset näkyvät jatkossa heti livenä. Sivuja voi toki tehdä jatkossa luonnoksina eli ”draft” ennen varsinaista julkaisua.

Tapahtumien syöttäminen tärkeää

Kun uudet sivut on otettu käyttöön, on äärimmäisen tärkeää syöttää kaikki tapahtumat sivustolle. Vuodesta 2021 toiminnan seuranta tullaan tekemään verkkosivuille syötettyjen tapahtumien mukaan. Tapahtumia syötettäessä tulee kirjata muun muassa toimintamuoto, ammuttujen laukausten lukumäärä sekä osallistujien määrä. Kaikki kokoukset tulee myös merkitä tapahtumakalenteriin. Tarkempi ohjeistus tapahtumien syötöstä verkkosivuille tullaan antamaan yhdistyksille loppukeväällä.

Viimeinen webinaari ja sivujen julkaisuajankohta

Loput sivustot eli 13 reservipiirin piiri- ja yhdistyssivut julkaistaan touko-kesäkuun vaihteessa. Ennen kolmatta julkaisuajankohtaa järjestetään vielä yksi yhdistyssivujen sisällönsyötön webinaari tiistaina 19.5. klo 18–20. Mukaan mahtuu 40 ilmoittautujaa. Evermade laittaa kaikille ilmoittautuneille henkilökohtaiset kutsut sekä ohjeet webinaariin muutamaa päivää ennen webinaaria.

Ilmoittaudu alla olevalla lomakkeella