27.7.2023

Turvallisuuspäivä ja Tahdissa Mars -konsertti Oulussa 11.8.2023

Turvallisuuspäivä ja Tahdissa Mars -konsertti ovat Puolustusvoimien ja MPK:n tukema ja maanpuolustusjärjestöjen yhdessä järjestämä teemapäivä musiikkitapahtumineen ja oheisohjelmineen. Tapahtuma järjestetään Oulun vanhalla kasarmialueella Intiössä perjantaina 11.8.2023. Turvallisuuspäivän ja maanpuolustusjärjestöjen esittelypisteet ovat avoinna klo 12–20. Tapahtumapäivän musiikillinen konserttiosuus alkaa klo 18.

Turvallisuuspäivänä esitellään kattavasti kokonaisturvallisuuteen liittyen palo- ja pelastuslaitoksen, Poliisin, Puolustusvoimien ja maanpuolustusjärjestöjen toimintaa ja kalustoa. Mukana myös pelastuskoirayhdistys ja OSAO:n turvallisuusalan koulutusyksikkö. Turvallisuuspäivä on suunnattu erityisesti oppilaitoksille ja lapsiperheille.

Klo 18 alkava musiikillinen iltatapahtuma on samalla mainio koko perheen picnic-tapahtuma monipuolisine sisältöineen. Tänä vuonna konserttia voi katsella ja kuunnella teltasta, sateelta suojassa.
Turvallisuuspäivän ja Tahdissa Mars -tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen osallistuvat MPK ja Pohjois-Pohjanmaan Reserviupseeri- ja Reserviläispiiri sekä operaatiovastaavana Oulun Reserviläiset. Tapahtumapäivään osallistuu lukuisa joukko vapaaehtoisia maanpuolustusjärjestöjä omilla osastoillaan.

MPK Pohjois-Suomen maanpuolustuspiirin ja maanpuolustusjärjestöjen järjestämässä tapahtumassa on kattava joukko kokonaisturvallisuuden parissa toimivia vapaaehtoisjärjestöjä, yhdistyksiä sekä viranomaisia esittelemässä toimintaansa ja kalustoaan.

Musiikista vastaavat Madetojan musiikkilukion Big Band, MPK Combo sekä MPK-soittokunta esiintyjineen. Tänä vuonna soittokunnan teemana on Olavi Virran ja Laila Kinnusen musiikki.
Yleisölle tarjottavasta muonapuolesta ja kahvituksesta vastaavat Ammattiopisto Luovi ja Oulun Sotilaskoti-yhdistys.

Tervetuloa tutustumaan Pohjois-Pohjanmaan turvallisuuden tuottajiin!

Turvallisuuspäivä ja Tahdissa Mars -konsertti 11.8.2023, ohjelma:
• Turvallisuuspäivän ja maanpuolustusjärjestöjen esittelypisteet klo 12:00–20:00
• Miska Pressan Katti Valto Savolainen ja pomppulinna lapsille klo 15:30–17:30
• Kokonaisturvallisuus – kutsuvierastilaisuus järjestöille klo 17:00–18:00
• Musiikkiesitykset päälavalla alkavat klo 18:00
• Musiikkiesitykset päättyvät ja esittelypaikat sulkeutuvat viimeistään klo 21:00

Mukana tapahtumassa mm:
• Pohjois-Pohjanmaan Reserviupseeripiiri
• Pohjois-Pohjanmaan Reserviläispiiri
• Oulun Reserviläiset
• MPK – Maanpuolustuskoulutusyhdistys
• MPK Pohjois-Suomen soittokunta