28.8.2024

Tervetuloa seuraamaan Kokonaisturvallisuus-seminaaria

Tilaisuuden livestriimiä voi seurata Facebookissa osoitteessa: https://fb.me/e/5316OfFIo

Reserviläisliitto järjestää kokonaisturvallisuusteemaisen seminaarin keskiviikkona 4.9. klo 17–19. Seminaarissa käsitellään kyberturvallisuutta ja informaatiovaikuttamista sekä energiahuoltoa ja väestönsuojelua alan asiantuntijoiden johdolla. Tilaisuutta on mahdollista seurata Facebookin livestriimissä.

Tämän hetken rauhaton maailmanpoliittinen tilanne näkyy myös meidän arjessamme. Monimuotoistuvat turvallisuusuhat, kuten palvelunestohyökkäykset, kriittiseen infrastruktuuriin kohdistuvat ilkivallanteot ja verkossa leviävä disinformaatio, vaativat myös kansalaisilta varautumista ja valveutuneisuutta. Suomalainen kokonaisturvallisuuden yhteistoimintamalli takaa kuitenkin sen, että yhteiskunnan elintärkeisiin toimintoihin kohdistuviin uhkiin ja riskeihin on varauduttu, ja että kaikki yhteiskunnan eri toimijat osallistuvat laaja-alaisen turvallisuuden luomiseen.

On tärkeää, että Suomen suurimpana maanpuolustusjärjestönä osallistumme ajankohtaiseen yhteiskunnalliseen keskusteluun ja kokoamme asiantuntevia tahoja yhteen keskustelemaan tärkeistä kokonaisturvallisuuden teemoista, Reserviläisliiton varapuheenjohtaja ja kokonaisturvallisuustyöryhmän puheenjohtaja Lotta Nissi sanoo.

Panelisteina tilaisuudessa ovat:

Kyberturvallisuus ja informaatiovaikuttaminen klo 17–18

Miina Kaarkoski, FT, tutkija, dosentti, Maanpuolustuskorkeakoulu
Jarno Limnéll, kansanedustaja, sotatieteiden dosentti
Panu Moilanen, KTT, LitM, lehtori, Jyväskylän yliopisto

Energiahuolto ja väestönsuojelu klo 18–19

Mikko Hiltunen, pelastusylitarkastaja, sisäministeriön pelastusosaston siviilivalmiusyksikkö
Janne Jukkola, kansanedustaja, eduskunnan Huoltovarmuusryhmän puheenjohtaja
Rain Mutka, hallintojohtaja, Huoltovarmuuskeskus