14.10.2024

Syyskuussa marssittiin 85 000 Maaottelumarssi-kilometriä

Järjestyksessään neljäs Reserviläisliiton ja Suomen Reserviupseeriliiton yhteinen Maaottelumarssi-haaste kerrytti syyskuun aikana 6 805 suoritusmerkintää ja yhteensä lähes 85 000 marssittua kilometriä. Viime vuonna marssikilometrejä kertyi 66 000 eli haastetapahtuman suosio saavutti jälleen uudet ennätykset. Tämän vuoden suorituksista 51 prosenttia oli RES:n jäsenten ja 43 prosenttia RUL:n jäsenten tekemiä. Loput 384 suoritusta oli muiden kuin liittojen jäsenten tekemiä marssisuorituksia.

Tämän vuoden Maaottelumarssin sai suorittaa syyskuun aikana haluamanaan ajankohtana joko juosten tai kävellen. Vähintään kymmenen kilometrin yhtäjaksoisella marssilla sai ilmoittaa suorituksensa sähköisen verkkolomakkeen kautta. Samalla marssija pystyi tilaamaan itselleen kymmenellä eurolla Maaottelumarssi-merkin, jonka myyntituotot ohjataan liittojen toimesta lyhentämättömänä Ukrainan tukemiseksi. Tiedotamme tarkasta tukisummasta ja lahjoituskohteesta joulukuussa.

Nato-teemainen marssihaaste liikutti paitsi Suomessa myös muualla maailmassa. Suoritusmerkintöjä kirjattiin esimerkiksi Tanskasta, Norjasta ja Saksasta.

Aktiivisuus palkitaan

Maaottelumarssi on paitsi erinomainen tilaisuus kannustaa sekä reserviläisiä että heidän läheisiään ylläpitämään omaa toimintakykyään, mutta myös ohjata piirejä ja yhdistyksiä tarjoamaan jäsenilleen kannustusta liikunnan lisäämiseksi. Liitot palkitsevat aktiivisimmat marssijat omaavat piirit ja yhdistykset rahapalkinnoin suhteuttamalla ilmoitettujen suoritusten määrän piirin ja yhdistyksen jäsenmääriin.

Reserviläisliiton kolme aktiivisinta piiriä olivat:
1. Kainuun Reserviläispiiri
2. Pohjois-Karjalan Reserviläispiiri
3. Pohjois-Savon Reserviläispiiri

Yhdistyssarjoja oli kaksi. Alle 150 jäsenen sarjan kolme aktiivisinta prosenttiosuuksien mukaan olivat:
1. Ristijärven Reserviläiset
2. Varpaisjärven Reserviläiset
3. Puolangan Reserviläiset

150 ja yli jäsenen sarjan kolme aktiivisinta prosenttiosuuksien mukaan olivat:
1. Lohjan Seudun Reservinaliupseerit
2. Kuhmon Reserviläiset
3. Ylihärmän Reserviläiset

Aktiivisin piiri ja yhdistys saa 500 euron, toiseksi sijoittunut 300 euron ja kolmanneksi sijoittunut 200 euron kannustinpalkkion.

Suoritusprosentit löydät yhdistyksittäin täältä

Varustelekan lahjakorttien ja RES-tuotepalkintojen arvonta

Kaikkien osallistujien kesken suoritettiin kolmen 100 euron Varustelekan lahjakortin arvonta. Lahjakortin voittivat Asko Kajanoja (Varsinais-Suomen Reserviläispiiri), Jesse Marttila (Pohjois-Pohjanmaan Reserviläispiiri) ja Kari Mujunen (Etelä-Pohjanmaan Reserviläispiiri). Tämän lisäksi arvottiin seitsemän Reserviläisliiton tuotepalkintoa, jotka menivät seuraaville:

Tanja Ikola (Etelä-Pohjanmaan Reserviläispiiri)
Emmi Jaatinen (Uudenmaan Reserviläispiiri)
Saana Kamula (Helsingin Seudun Reserviläispiiri)
Jari Rudov (Pohjois-Karjalan Reserviläispiiri)
Juha Siiskonen (Uudenmaan Reserviläispiiri)
Henri Turkki (Uudenmaan Reserviläispiiri)
Kari Virkkala (Etelä-Pohjanmaan Reserviläispiiri)

Lahjakortit ja tuotepalkinnot postitetaan voittajille loka-marraskuun vaihteessa.

Reserviläisliitto onnittelee parhaiten suoriutuneita piirejään ja yhdistyksiään sekä arvonnassa voittaneita jäseniään. Lämmin kiitos kaikille Maaottelumarssiin osallistuneille!