18.4.2023

Koko kansan maanpuolustus-tapahtuma valtaa Lempäälän

Pirkanmaan Reserviläispiiri järjestää Koko kansan maanpuolustustapahtuman yhteistyössä Ideaparkin kanssa jo neljättä kertaa. Koko kansan maanpuolustustapahtuma järjestetään Lempäälän Ideaparkissa tulevana lauantaina 22.4.2023 klo 11–17. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Kuva: Terhi Hakola

Tapahtuman monipuoliseen ohjelmaan sisältyy muun muassa pelastuskoirien esittäytymisiä, Puolustusvoimien nykykaluston esittelyä ja Satakunnan lennoston toimintaan tutustumista sekä paljon muuta. Keskusaukiolla järjestettävässä maanpuolustusjuhlassa kuullaan Ilmavoimien Big Bandin musiikkiesityksiä ja kansanedustaja Mikko Savolan juhlapuhe. Savola toimi Reserviläisliiton puheenjohtajana vuosina 2013–2016. Maanpuolustusjuhlan päätössanat lausuu Reserviläisliiton 2. varapuheenjohtaja Lotta Nissi.

Vastaava, TURVA23 nimeä kantava koko kansan maanpuolustustapahtuma järjestettiin myös Seinäjoen Ideaparkissa 15.–16. huhtikuuta. Tapahtuma toteutettiin yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan Reserviläispiirien, Puolustusvoimien ja Seinäjoen Ideaparkin kanssa. Myös Seinäjoella tarjolla oli esimerkiksi Puolustusvoimien kalustoesittelyä, koko perheen maanpuolustusjuhla ja muuta maanpuolustushenkistä ohjelmaa.

Lisätietoa ja Koko kansan maanpuolustustapahtuman ohjelman löydät täältä.